Framgang med Varga & Elly

Ferien byr på mange gode muligheter! Utnytte hver eneste dag til å trene lydighet og kondisjon hos hundene. Jeg har faktisk sett stor framganger hos både Varga og Elly. Kan man bli noe mer fornøyd?

Jeg har begynt å trene bakpartskontroll med Elly og det har begynt å gå opp for henne hva det går ut på. Henne viser framgang for hver treningsøkt, noe som jeg er veldig fornøyd med. Når det gjelder innkalling så er henne superrask, kommer med en gang jeg plystrer.IMG_5025 Det kan skje at det er andre ting som er MYE mer interessant, da går ikke innkallingen så bra, men henne kommer nærmere 8 av 10 ganger da jeg plystrer på ho. Ellers så er Elly veldig kontaktsøkende, så for min del så er det gull. Belønner mye på frivillig atferd.

Elly har dessverre fått urinveisinfeksjon igjen. Vi var hos dyrelegen for noen uker tilbake og Elly ble frisk etter noen uker, men nå er dessverre tilbake igjen. Så jeg håper at henne skal bli frisk igjen snart! Krysser fingrene.

 

Ellers så går det veldig bra med Varga. Vi øver på å gå fint i båndet, nærmere sagt fri ved fot, Varga kan til og med være i nærheten av kurer uten å bry seg stort. Det har vert stor framgang på bare noen få dager, jeg er veldig glad jeg har en hund som lærer fort. Målet er jo å møte på andre hunder uten at det er noe problem, det er litt rart men henne bryr seg ikke om det er mange hunder i nærheten, det er når ho møter på en og en hund at det blir slitsomt. Det som skjer når ho møter andre hunder er at jeg snakker til lukkede ører.

IMG_0759

Hund menneskets beste venn! Må si at jeg elsker hundene mine.

 

One thought on “Framgang med Varga & Elly

Legg igjen en kommentar

