Valpetreff

IMG_5179

I dag var jeg og Elly så heldige at vi fikk besøk av Nina og Rusken. Rusken er samojedvalp på 12 uker. 

Vi startet dagen med at valpene fikk hilse på hverandre, jeg la vekt på at Elly skulle oppføre seg ordentlig før ho fikk hilse. Det jeg mener med det var at henne skulle gå fint i båndet helt bort til Rusken, om ho ikke gjorde det gikk jeg noen skritt tilbake for deretter å gå fint fremover igjen. Jeg er faktisk veldig imponert over Elly, henne holt en god kontakt med meg når vi øvde på forbipasseringer. Det vi må øve mer på er akkurat når den andre hunden er «ved siden av oss», når vi passerer ( vi holt ca. 2,5 m avstand fra hverandre). Da brøyt henne kontakten og prøvde og komme bort til Rusken, jeg må også jobbe for å belønne henne akkurat der, for at det ikke skal skje.   

IMG_5239

Etter at vi hadde trent litt var det valpene sin tur til å leke sammen! Dette var noe de syntes var supergøy, og vi skal så absolutt la de leka sammen igjen. Dette ble en superfin dag med mye morro, både to og firbente koste seg stort. (Elly har hatt en dårlig episode med en Samojed hund på 9 mnd for ikke så lenge siden, men heldig vis så håper og tror jeg at henne har ristet det av seg).

Målet er at Elly og Rusken skal gå godt overens, må si at det ble en ordentlig god start! Så vi satser på at Elly og Rusken skal få flere gode og gale opplevelser sammen.

Takk for at dere kom på besøk, vi kleder os veldig til nesegang!IMG_5301

Legg igjen en kommentar

