Litt frem, og litt tilbake

IMG_5478

Det går litt opp og ned når det gjelder trening med Elly. Henne er egentlig veldig lettlært, men av og til forstår henne veldig lite. Her er det bare å smøre seg med tolvmodighent, og øke antall treningsøkter om dagne. Korte, men effektive. Det har faktisk blitt alt for lite trening de siste dagene, og det merker jeg. Så nå er det bare å sette opp farten før det blir for sent, selvfølgelig uten å overdrive

.Jeg har prøvd nå over en liten periode og lære Elly bakpartkontroll, i begynnelsen viste henne veldig god framgang, men jeg føler at henne glemmer alt henne har lært til neste treningsøkt. Det føltes ut som at vi tok 3 skritt frem og 2 tilbake. Selvfølgelig er henne bare en valp enda, så jeg skal ikke ta noen ting for gitt. Vi skal stå på, og ikke gi opp! Jeg skal prøve å endre planen når det gjelder innlæring av bakpartskontroll, forandre på noen små ting så blir det kanskje bedre.

Men så noe positivt. Jeg har begynt innlæring av dekk. Dette med stort hell. Henne viser god forståelse for hva henne skal gjøre. Smile vokser for hver gang, henne blir bare flinkere og flinkere. Så nå er planen og fortsette innlæring av dekk, men også begynne å trene på andre ting, slik at det blir litt variasjon i læreprosessen.

Jeg har nå begynt å sosialisere Elly enda mer enn før, jeg har tatt henne med til sentrum ett par ganger og dette går fint. Henne er tolvmodig når

IMG_5021

vi sitter og spiser, og tar seg gjerne en liten lur. Av og til når vi går så blir henne veldig tullete, enten så bråstopper henne og nekter å gå, eller så drar henne noen ganger til siden. Dette er jo bare til å øve på så blir det bedre, jeg gleder meg til å se fremgangen jeg ønsker.

Legg igjen en kommentar

