Tilbake til hverdagen

Skola begynte for ca. en uke siden og ting begynner og bli «normalt» igjen. Det er lite gøy å dra fra hundene om morgen, når man vet at de må stå hjemme til langt utpå ettermiddagen. Heldigvis har alle hundene stor hundegård, og de kan velge om de vil være inne eller ute. Jeg tror at Elly begynner å bli vandt til å være hjemme en stund før jeg kommer hjem, det er selvfølgelig trist og ikke kunne være hjemme med henne hele dagen, men sånn er det bare.

IMG_5765

Jeg har merket at Elly ikke er 100% klar for den treningsplanen jeg hadde tenkt, ikke enda ihvertfall. Det blir litt for mye for henne, enda så har ikke treningsøktene vært lange eller vanskelige. Så dagene blir fylt med MYE lek og turer i skogen. Jeg trener selvfølgelig litt når vi er ute, da trener vi på dekk og bli. Dette har henne blitt flink til. Elly er helt utrolig flink på innkalling! Når jeg plystrer på henne kommer henne nesten uansett hva henne driver med. FANTASTISK! Planen fremover er mer sosialisering, i går var vi på valpetreff med MANGE valper. Så alt i alt går det veldig bra med Elly, og jammen så begynner henne og bli stor.

Dagene går også fremover med Varga. Vi trener på utstilling, litt freestyle og litt LP. Jeg hadde en liten økt med Varga i går og dette gikk superbra. Vi trente litt freestyle, sikksakk mellom beina og slikt, for en framgang! Henne gikk sikksakk mellom beina som om henne ikke har gjort noe annet i hele hennes liv! Varga er egentlig veldig lærevillig til vanlig, men i går var det nye helt spesielt, jeg er så stolt. Jeg håper på enda flere slike treningsøkter!

IMG_5805

Elly og Rusken elsker å leke sammen, bilder ble tatt på valpetreffet som var i går. Dette var noen Elly syntes var veldig gøy! Håper på flere slike treff.

Legg igjen en kommentar

