Freestyle med Varga

Det var en tanke som plutselig slo meg, jeg hadde lyst til lære Varga å balansere oppå ett rør, for å videre kombinere det med andre freestyle øvelser. Før jeg begynte å trene med Varga hadde jeg smurt meg med en god dæsj tålmodighet, som om jeg hadde behov for den tålmodigheten. Da jeg stod ved «hinderet/røret» hoppet Varga helt av fri vilje opp på røret uten at jeg hadde bedt henne om det. Går det ann å ha en så flink hund? Svaret er tydeligvis ja. Så nå koser både jeg og Varga meg med videre trening på dette. Både Varga  og jeg syntes at det er gøy å få noen nye utfordringer, det gleder ett «mammas» hjerte.

For ikke å glemme så er dette en utrolig bra trening for balansen! Jeg har også begynt å kombinere dette med andre øvelser som å hoppe over røret , og Varga viser stor glede når vi driver med dette. ÅÅÅ det er så utrolig gøy! Varga viser fremgang for vær treningsøkt, i går så gikk henne også ett far støe skritt oppå røret. Det er ikke barebare, for den ruller veldig lett. Håper at fremgangen forsettet slik som dette!

Vi hadde det veldig gøy den treningsøkten, Varga var litt forvirra i begynnelsen, men da jeg tok lederrollen bedre så gikk det over. Varga er utrolig flink, også er henne så utrolig lærevillig, ho forstår alt!  Vi trente også litt bakpartskontroll og kontakttrening, Varga var veldig villig til alt sammen! Så denne treningsøkten får en + i boka! Gleder meg til neste trening.

One thought on “Freestyle med Varga

Legg igjen en kommentar

