Tilbakeblikk: De nordiske jakt og fiskedagene, utstilling

Denne dagen hadde jeg virkelig ventet på lenge! Jeg og Varga har øvd, øvd og atter øvd til dette. Dagen ble fylt med mange gode minner, opplevelser og overraskelser. Som jeg har skrevet tidligere er Varga en meget god utstillings-hund, det kommer godt frem i premieringen vi fikk!

Dagen startet tidlig. Det var ca. en 3 timers lang biltur som ventet oss, men den bilturen føltes mye lengre. Jeg gledet meg så mye. Da vi endelig var vi fremme og jeg kunne ta ut min vakre hund Varga føltes det bare helt fantastisk. Oppmøte-tiden for Jämthund var kl. 11.30, men det gikk 4,5 t. før vi stod i ringen. Det var vel i grunn ganske greit, da fikk vi brukt tiden på å se på de forskjellige standene, og sett på andre hunder. I bruskhund klasse tispe var det 8 påmeldte. Det er faktisk veldig mange til å være en Jämthundklasse. Det var endelig

Copyright, Thea

vår tur i ringen, det jeg hadde ventet på så lenge. Vi gjorde akkurat som vi hadde øvd på, først stille fint opp for dommeren, dette gikk supert! Så var det å løpe, målet var og ha en fin, jevn og rask trav. Dette bestod Varga med glans, absolutt med glans. Vi fikk veldig skryt for at vi var så flinke i ringen av de som så på, må si det er veldig gøy å høre at vi er så flinke i ringen. Varga fikk excellent (Rød sløyfe), og vi ble beste brukshundtispe. Dermed så gikk vi videre for å konkurrere om å bli beste tispe. Det ble menge runder å løpe i ringen. Først begynte vi med å stå som nr. 3, deretter ble vi flytett til nr 2. Da måtte jeg og han som stod foran meg ta enda en runde til, og gjett hva, vi ble flytett til 1. plassen, jeg og Varga. Dette var så utrolig gøy og ikke minst bra! Så da var det bare å stå der for nå skulle vi konkurer om å bli Best I Rasen

Da Varga og jeg skulle konkurrere mot hannhunden ble det virkelig spennende! Først løp vi noen runder rundt i ringen, det tok ikke lang tid før henne hadde bestemt seg for hvem som skulle bli BIR! Ubeskrivelig, Varga ble Best I Rasen, å så utrolig gøy dette var. Dette ble en uforglemmelig dag! Og vi koste oss virkelig mye sammen!

Så resultatet ble;

Excellent

CK

CERT

Champion (varga fikk sitt siste Cert, så nå er henne NUCH, jeg er så stolt)

BIR

Mange gode titler, jeg er så fornøyd med dagen!

2 thoughts on “Tilbakeblikk: De nordiske jakt og fiskedagene, utstilling

  1. Jeg ser at du har en dyp interesse for hund. Jeg gleder meg veldig over slik flott ungdom. Gratulerer så mye med flotte titler. Lykke til videre med deg og hundene dine.

Legg igjen en kommentar

