Sledetur med hundene

Det er så utrolig deilig å komme seg ut i romjula med hundene og kjenne den friske vinden blåse i ansiktet. Føret er perfekt for å kjøre med spark nå for tiden. Med to hunder foran sparken så går det som det suser!

Mine to favoritt trekkhunder er for tiden Varga (fungerer som lederhund) og Tika. Så når Elly blir 1 år så skal hun også få lov til å bli med så smått. Varga er en Jämthund og en hund med lange bein og løper jo mye fortere en Tika med kortere bein og ja, litt dårlig kondis… Så det blir jo litt forskjell på hvor mye Tika klarer og trekke i forhold til Varga når det går veldig fort, men når farten er lav og jevn så trekker hun veldig bra!

Jeg håper må mange flere sparkturer i vinter, jeg har fått litt dilla på hundekjøring… Så jeg har lyst til å kjøpe slede som er beregna for 2-3 hunder. Jeg kjører for det meste på brøyta sideveier, men jeg har også lyst til å kjøre i skogen, og i skuterspor og da er det ideelt med en slede! Så vi får se hvordan det blir utover vinteren, kanskje jeg ender opp med en slede?

-HundiAktivitet

4 thoughts on “Sledetur med hundene

Legg igjen en kommentar

