Elly fra 8 uker til 8 måneder

Tiden har gått gått utrolig fort. Elly er 8 måneder (18.12.13) og begynner å bli stor jente, Solstråla mi har virkelig vokst mye, litt for mye! Litt trist på en måte, siden de bare valp en gang i livet. Menmen, så er jeg likt glad i henne selv om henne begynner og bli stor.

Elly ble min en vårdag i mai. Da jeg for aller første gang så den vakre lille skapningen ble jeg stum, målløs og full av forventninger til den lille snuppa. Tenk at en så fin skapning skulle bli min, det hadde ikke jeg trodd. De første dagene var hun veldig stresset og pustet helt forferdelig mye. Jeg ble nesten litt bekymra noen ganger! I begynnelsen var hun veldig andreledes enn Varga, det var ofte at hun løp unna da jeg skulle kose henne eller løfte henne opp. Når jeg sammenligner valpetiden til Varga & Elly så var det store forskjeller, Varga var syk etter nærkontakt, og hun var helt avhengig av meg. I motsetning så ville ikke Elly ha den nærkontakten som Varga måtte ha, Varga ville ligge helt inntil meg mens Elly hadde ikke like stort behov for det. Men ikke missforstå meg, Elly trengte mye oppmerksomhet hun også, hun viste det bare ikke på samme måte!

Jeg syntes nesten at det var litt rart at Elly ikke var som Varga, det var jo nesten sånn jeg hadde forestilt meg det. Men etter hvert har jeg lært at det er to forskjellige individer, som har to forskjellige måter å være på, og som trenger ulik oppdragelse. Og ikke minst så har jeg lært at ingen valper har lik valpetid, men at vær valp er like unik! Det må jo sies at Elly har blitt mer og mer lik meg, og jeg henne. Hun har etter hvert blitt mer glad i nærkontakt og hun liker og sitte helt inntil meg. Hun løper ikke lenger unna om jeg kommer mot henne og skal kose henne eller avbryte leken. Hun har lært det går helt fint at jeg kommer mot henne, det er positivt at matmor kommer.

Under finner du noen bilder, første bildet ble tatt samme dag som jeg hadde fått henne. Eller så er bildene fra Elly var 8 uker til 8 måneder.

Elly har lært utrolig mye på de 8 månedene jeg har hatt henne, jeg er imponert. Hun har lært seg sitt, ligg, stå, bli og gå fint i båndet og hun har lært andre ting som ikke er så «konkrete» om jeg kan si det på den måten. Hun lyder navnet sitt veldig bra, det gjorde hun allerede etter bare noen få uker.

Jeg har så mange fine minner med Elly, og jeg håper på mange flere!

Legg igjen en kommentar

