2013 – ett år jeg sent vil glemme

Året 2013 har gitt meg utrolig mange gode minner. Jeg har fått opplevd veldig mye på dette året, det er utrolig hvor mye jeg faktisk har opplevd, spesielt når det gjelder livet med hund.

Planene startet tidelig i 2013, vi meldte oss på NKK-Bø tidelig i januar og forberedelsene startet samme dag vi meldte oss på. Trening hver eneste dag, fokus på det som var positivt, og ja alt det der. Da dagen endelig hadde kommet var magen fylt med sommerfugler. Jeg skulle for aller første gang stille ut hund på en NKK utstilling. Resultatene ble overraskende gode – beste tispe og deretter Best I Rasen, helt utrolig! Etter denne utstillingen ble det bare mer & mer…

Jeg husker godt utstillingen på Haresjøen, det var mange fine Jämthunder påmeldt, jeg kunne ikke annet enn å håpe på det beste! Vi storkoste oss i ringen og jeg nøt hvert eneste sekund av det. Det vil si, Varga ble nok litt lei og sliten mot slutten, men jeg holdt motet oppe i Varga. Vi løp i ringen til vi hadde nådd BIR, dermed var det bare og vente til det var BIS-finale. Da vi stod i ringen klare for BIS-finale var jeg omringet av mange flotte hunder. Det var det bare til å løpe pent i ringen som om vi aldri hadde gjort annet. Plutselig var det bare to igjen i ringen, jeg med Varga og en dame med en Norsk Elghund Grå. Da vi hadde løpt noen runder sa dommeren : «denne gangen blir det svensken som vinner», jeg ble litt skuffet, ikke over Varga (selvfølgelig ikke) men vi var bare så nære. Så jeg stelte meg opp ved 2. plassen (blond som jeg var), det var jo Varga som var den såkalte «svensken», menneskene rundt meg sa det var jeg som var vinner. Jeg kjente at smile vokste mer og mer, endelig hadde Varga vunnet en BIS-finale.

Men jeg vil bare legge til det at jeg har IKKE blitt sint, sur eller skuffet over Varga på de to utstillingene vi ikke ble BIR! Selvfølgelig ikke! Jeg roser Varga alt jeg kan, akkurat som om vi hadde vunnet.

I 2013 ble det hele 7 utstillinger, og 7 gode resultater. Oversikt over resultater:

-Nkk Bø, BIR & CK & CERT & CACIB

-Haresjøens kennelutstilling BIR & BIS & CK & CERT

– Prestøya (m.storcert), BIR & CK & CERT & Champion

-Nkk Bjerke, BIR & CK & CACIB

-Lygna, CK & 2btk

-Dogs4All, 2btk & CK & CACIB

– Gol, BIM & CK

I tillegg ble Varga mestvinnende rase hos NKK sine utstillinger for 2013.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En sen vårdag i mai kom det ett nytt familiemedlem inn i livet mitt, lille Elly. Tiden har gått veldig fort, men før året var slutt har Elly rukket å delta på sitt første valpeshowet. Hun fikk veldig god kritikk, men fikk ikke noe plassering etter som at det var så mange valper og dommeren kåret bare BIS 1 valp. Men det var en god erfaring for både meg og Elly, nå skal vi forebrede oss på mer seriøs utstilling.

Året jeg fikk med Elly har vert spesielt! Vi har knyttet ett sterkt bånd, men jeg vil at det skal bli enda sterkere. Jeg og Elly har trent lydighet 2013, og i det nye året skal det bli enda mer trening, både lydighet & agility.

Jeg har opplevd mye fint dette året! Det har vert ett år fylt med hund, hund og atter hund. Når jeg først snakker om livet mitt med hund vil jeg si at det er to opplevelser i år som har vert litt mer spesielle, den ene er da jeg fikk Elly & den andre er alle utstillingene vi har vert på. Jeg kommer aldri til å glemme de utstillingene jeg har vert på i år, de vil alltid så i mitt minne så lenge jeg lever.

Men ellers har dette vert ett år med mange gode opplevelser! Jeg har mange gode minner fra 2013!

Fjelltur med Elly.

Agility-trening med Varga

Elly leker med bestekameraten sin!

Og til slutt vil jeg ønske dere alle ett godt nytt år. Det er ett nytt år med nye muligheter!

(alle bildene er Copyright!)

Legg igjen en kommentar

