Ett naturtalent

Idag så tok jeg meg tid til å finne frem litt agilityutstyr, for så å trene litt. Det er bokstavelig talt over ett år siden vi har trent agility, det er altfor lenge siden! Jeg brukte kun «aparater» som jeg kunne finne i garasjen. Det jeg fant var; 8 skistaver med spiss tupp, 2 bruskasser, 2 raker og 2 små stoler. Det resulterte til en bra bane for meg og Varga.

Først satt jeg opp 8 staver meg 60cm mellomrom, deretter satt jeg opp to hinder rett til høyre for stavene. Sist jeg trente agility så hadde Varga lært seg å gå helt ok gjennom slalomen. Nå når jeg ba henne gå gjennom stavene så hoppet hun gjennom alle stavene helt feilfritt, som om hun hadde gjort det hele sitt liv. Jeg skal si jeg ble imponert, jeg tror faktisk at hun er ett naturtalent når det gjelder denne sporen her. Det er bare så synd at hun må bruke bånd.

Det var virkelig gøy å trene agility igjen, nå har jeg virkelig blitt hekta! Så jeg kommer definitivt til å trene mer agility fremover. Det som er litt dumt er at jeg ikke kan ha Varga løs, av to grunner. For det første så er det båndtvang, men hovedgrunnen er jo at Varga er jakthund, og hvis hun er løs så vil hun søke ut i skogen etter elg. Jeg syntes det egentlig er litt dumt, fordi da blir treningen litt «hemmet» av båndet, menmen.

Vi er ett team!

Legg igjen en kommentar

